Home

Monday 7 June 2010

Mijn Bruidje

Van het boek Hij en Ik, van Gabrielle Bossis


Mijn Bruidje
Denk eens

Jouw Christus
Een levend Persoon
Heeft jou oneindig lief

Ik gaf mijn leven voor jou
Met oneindig groot verlangen
Wacht Ik voor het moment van onze ontmoeting

Ik leef in jouw wezen
Altijd daar
Altijd klaar

Mijn lievende Aanwezigheid
Is beter dan het leven
Bron van het geluk

Ik ben Eeuwige Schoonheid
Eeuwig Intellect
Oneindig zacht en barmhartig

Vraag Mij mijn schoonheid te tonen
Liefde stroomt van Mijn gezicht
Vol van bekoorlijkheid

Vertel mij dat je spijt hebt
Dat jij mij ooit hebt gewond
Door jouw zelf liefde

Heel weinig houdt jou weg van mij
Laat Mij het diepste van je ziel aanvlammen
Als Mijn ogen op jou rusten

Wil jij Mij iets zeggen
Geef Mij dan de balsam van jouw liefde
Dan zal Ik gelukkig zijn

Zoals een Bruidegom gelukkig is
Waneer Zijn bruid Hem lief heeft
Door haar woorden en doen

Ik zal jou de woorden geven
Want Ik ben Liefde
En Ik leef in jou

Ben voor Mij een geliefde gezel
Een aandachtige bruid
Maar nog veel meer

Jij
Die Ik wou hebben
Deze eeuw, deze tijd, dit moment, nu

En altijd
Mijn arm bruidje

No comments: